ترندهای دنیا, راهنمایی خرید سیستم

بررسی نسل ۱۴ اینتل ۱۴۶۰۰k بی ارزش برای انتظار ، همان ۱۳۶۰۰K

زمان زیادی به معرفی نسل چهاردم اینتل باقی نمانده است این نسل ، که به نام نسل چهاردهم Core شناخته می‌شوند و همچنین با نام Raptor Lake Refresh نیز اشاره می‌شوند، هستیم. اینتل در حال آماده‌سازی برای معرفی شش مدل SKUs است، که شامل مدل‌های K و KF هم می‌شوند. از میان این پردازنده‌ها، پردازنده i5-14600K با ۱۴ هسته محسوب می‌شود و جالب است چرا که به عنوان مدل باز شده با قیمت مناسبتر و توان مصرفی ۱۲۵ واتی ارائه خواهد شد.

همانطور که توسط ECSM گزارش شده است، این پردازنده واقعاً دارای ۶ هسته P و ۸ هسته E است، که مجموعاً ۱۴ هسته و ۲۰ رشته را ایجاد می‌کند. این تنظیمات مشابه Core i5-13600K هستند، تنها تفاوت آن در سرعت ساعت حداکثر آن است. به جای ۵٫۱ گیگاهرتز قبلی، اینتل آن را به ۵٫۳ گیگاهرتز افزایش داده است. این نمایانگر بالاترین سرعت ساعت قابل دستیابی توسط این پردازنده برای هسته‌های عملکردی آن است، بدون وابستگی به فناوری پشتیبانی از توربو بوست ۳٫۰ یا تکنولوژی Thermal Velocity Boost.

مهم است که تأکید شود که پردازنده مورد بحث به عنوان نمونه مهندسی (ES) شناخته شده است. این تعیین نشان می‌دهد که عملکرد آن ممکن است با نسخه نهایی پردازنده متفاوت باشد. در سیاق فعلی، به نظر می‌رسد که پردازنده مشکلی در حفظ سرعت ساعت ۵٫۳ گیگاهرتز ندارد، با این وجود مصرف توان بسته پردازنده به ۱۶۰ وات می‌رسد. ECSM اشاره کرده است که ولتاژ به نظر می‌آید کمی بالا باشد و بیش از ۱٫۴ ولت+ باشد. با این حال، این ممکن است به این نمونه خاص یا پلتفرم آزمایشی مرتبط باشد و ارزش دارد توجه داشته باشید که تنظیمات دستی همچنان امکان‌پذیر هستند و قابل انجام می‌باشند.

در مورد آزمایش‌های واقعی، ما در حال حاضر یکی از امتیازهای ابتدایی Cinebench 2024 برای Raptor Lake Refresh داریم. یک بررسی اولیه از نتایج آزمایش‌های CB 2024، CB R23 و CPU-Z نتایج زیر را نشان می‌دهد:مقایسه ۱۳۶۰۰K با ۱۴۶۰۰k

این پردازنده افزایش تا یک رقم اعشار در میانگین نشان می‌دهد، یک افزایش که احتمالاً با اورکلاک دستی پردازنده Core i5-13600K قابل دستیابی است.

پس اگر در تاریخ نگارش این متن شهریور ۱۴۰۲ قصد خرید سیستم دارید و بودجه شما در حد ۱۳۶۰۰k می باشد باید اعلام کنیم افزایش کارایی نزدیک به ۴-۵ درصد ارزش صبر کردن شاید نداشته باشد و اتفاق خاصی در نسل ۱۴ رخ نخواهد داد

منبع وب سایت VIDEOCARDZ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها